۲ روش طرز تهیه سالاد لبو و عدس؛ سالاد فوری و مقوی

سالاد لبو و عدس یک نوع سالاد سالم و رژیمی است که می‌توانید از آن به عنوان شام سبک یا یک میان وعده لذیذ استفاده کنید. برای تهیه این سالاد از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

لبو۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد کوچک
عدس۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
خیار۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و سماقبه مقدار لازم
آب لیمو ترش تازهبه مقدار لازم
گردوبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سالاد لبو، عدس و خیار

برای تهیه سالاد لبو و عدس می‌توانید از ترکیب خیار و پیاز نیز استفاده کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه سالاد لبو و عدس با خیار و پیاز به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول؛ عدس را بپزید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد لبو و عدس باید عدس‌ها را برای ۱ ساعت در آب بخیسانید. سپس آن‌ها را همراه با کمی آب در قابلمه بریزید و روش شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید عدس‌ها برای حدود ۴۰ دقیقه بپزند و کاملا نرم شوند.

مرحله دوم؛ لبوها را بپزید

در این فاصله به سراغ لبوها بروید. لبوها را به خوبی بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید و سپس در یک قابلمه دیگر بریزید. شعله گاز را با حرارت زیاد روشن کنید و بعد از این که آب جوشید، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید لبوها برای ۱ تا ۲ ساعت بپزند و خوب نرم شوند.

مرحله سوم؛ پیاز و خیار را خرد کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد لبو و عدس باید پوست پیاز را جدا و آن را به صورت نگینی خرد کنید. سپس خیارها را نیز بشویید و پوست آن‌ها را با پوست گیر جدا کنید. در ادامه خیارها را نیز به صورت نگینی خرد کنید.

مرحله چهارم؛ لبوها را خرد کنید

بعد از این که لبوها کاملا پختند و نرم شدند، شعله گاز را خاموش کنید. صبر کنید تا لبوها خنک شوند، سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌ای نازک یا نگینی خرد کنید.

مرحله پنجم؛ سالاد را آماده کنید

در این مرحله باید عدس پخته شده را با پیاز و خیار خرد شده ترکیب کنید. سپس لبوها را اضافه کنید. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و سماق به سالاد اضافه کنید و کمی هم آب لیمو ترش تازه روی سالاد بریزید. مواد سالاد را هم بزنید. در انتها می‌توانید کمی گردوی خرد شده روی سالاد لبو و عدس بریزید و از طعم این سالاد لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد عدس و لبو و تخم مرغ

عدس۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
چغندر قرمز۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سرکه۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۵ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

برای تهیه سالاد عدس و لبو با تخم مرغ باید عدس‌ها را همراه با چند لیوان آب در قابلمه بریزید و بپزید. سپس چغندر قرمز را نیز همراه با آب در یک قابلمه دیگر بریزید و روی حرارت قرار دهید.

بعد از پخت لبوها آن‌ها را به صورت درشت رنده کنید و بعد با عدس پخته شده، پیاز خرد شده و تخم مرغ پخته و رنده شده ترکیب کنید.

مقداری سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه به مواد سالاد بزنید و سالاد را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد از این که سالاد خنک شد، می‌توانید آن را میل کنید.