طرز تهیه مربا کیوی ؛ مربایی ملس با طعمی متفاوت

کیوی یکی از میوه‌های خوشمزه و مقوی است که علاوه بر اینکه به عنوان میوه هم به صورت تازه و هم خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد، از آن برای تهیه مربا نیز استفاده می‌کنند. مربای کیوی بسیار خاص و خوشمزه است. مربا کیوی طعمی ترش و شیرین (ملس) دارد و با ظاهری زیبا زینت بخش سفره‌ی صبحانه شما خواهد شد.

کیوی رسیده و شیرین و سفت۱ کیلو
شکر۱ کیلو
آب۵۰۰ میلی لیتر ( دو پیمانه)
آبلیمو۱ ق چ

مرحله اول: برش زدن کیوی

کیوی‌ها را پوست می‌گیریم و به شکل دلخواه برش می‌دهیم. ما حلقه‌ای برش زده‌ایم؛ شما می‌توانید هر حلقه را دو یا چهار قسمت هم برش دهید.

مرحله دوم: تهیه شیره مربا

شکر و آب را مخلوط می‌کنیم و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا دانه‌های شکر حل شود و شروع به جوشیدن کند. بعد حرارت را کم می‌کنیم تا بجوشد و قوام آید.

برای اینکه متوجه شویم شیره مربا قوام آمده است یا خیر، روش‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید با یک قاشق خشک و تمیز مقدار کمی از شیره را بردارید و چند ثانیه اجازه بدهید خنک شود و یک قطره از شیره را مابین دو انگشت تست کنید. اگر کمی کش آمد، یعنی قوام آمده و آمادست.

مرحله سوم: افزودن کیوی به شیره مربا

کیوی‌ها را به شیره قوام آمده اضافه می‌کنیم.و حرارت را بالا می‌بریم تا بجوشد و کف کند. با یک قاشق کف روی مربا را جمع می‌کنیم تا در نهایت مربا شفاف و خوش رنگ شود.

مرحله آخر: جا افتادن مربا

بعد از جمع کردن کف روی مربا حرارت را پایین می‌آوریم و اجازه می‌دهیم حدود بیست و پنج تا سی دقیقه بجوشد تا کیوی‌ها کاملا بپزند و در نهایت آبلیمو را اضافه می‌کنیم و حرارت را خاموش می‌کنیم.

اجازه بدهید مربا داخل همان ظرف یک شب در دمای محیط بماند و بعد اگر دیدید قوام مربا مناسب است، داخل شیشه مناسب پر کنید و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.