طرز تهیه مارمالاد سیب به روش خانگی با عکس مرحله به مرحله

مارمالاد در واقع نوعی مربای پوره شده است که در آن تکه‌های میوه وجود ندارد. مارمالاد سیب یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین مارمالادها در سراسر دنیا است.

این مارمالاد را هم در وعده صبحانه و به همراه نان تست می‌توانید میل کنید و هم می‌توان از آن برای شیرینی مربایی و داخل انواع کیک‌ها استفاده کنید. این مارمالاد بسیار خوش طعم و خوشمزه است و می‌توانید در مدت زمان کمی آن را در منزل تهیه کنید و به مدت طولانی نگهداری کنید.

سیب درسته۱ کیلو
شکر۴۰۰ الی ۷۰۰ گرم بسته به ذائقه
آبیک و نیم پیمانه
زعفران دم کرده (اختیاری)۱ قاشق مرباخوری
یا رنگ خوراکیچند قطره
آبِ لیموی تازه۱ قاشق غذا خوری
ورق ژلاتین (اختیاری)۱ ورق

مرحله اول: آماده کردن سیب‌ها

برای تهیه مارمالاد ابتدا سیب‌ها رو به خوبی بشورین و بعد پوست بگیرین. سپس به صورت نگینی خرد کنید و داخل قابلمه بریزین و آب رو به سیب‌ها اضافه کنید.

مرحله دوم: پختن سیب‌ها

سیب‌ها را روی حرارت کم قرار بدین و در قابلمه رو بذارین. اجازه بدین سیب‌ها کاملا بپزن و هر از گاهی در قابلمه رو بردارین و مواد رو هم بزنید.

وقتی سیب‌ها کاملا پخته شدن، حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدین کمی از دما بیفتن. سیب‌ها رو به همراه آب باقی مونده داخل مخلوط کن بریزین و پوره کنید.

مرحله سوم: پوره کردن سیب‌

به جای مخلوط کن می‌تونید از گوشت‌کوب برقی هم برای پوره کردن میوه‌ها استفاده کنید. یا اینکه میوه‌ها رو با گوشت‌کوب معمولی له کنید تا در نهایت کاملا پوره بشه. نیازی نیست حتما دستگاه برقی داشته باشین.

مرحله چهارم: افزودن شکر به پوره سیب

 پوره سیب رو مجددا داخل قابلمه برگردونید و روی حرارت قرار بدین و شکر رو بهش اضافه و مخلوط کنید.میزان استفاده از شکر بسته به نوع سیب و ذائقه شما اختیاری است. می‌تونید شکر رو کم‌کم اضافه و مخلوط کنید و مواد رو بچشین تا شیرینیش اندازه باشه. اجازه بدین شکر کاملا حل بشه و بعد حرارت رو کمی بالا ببرین تا شروع به جوشیدن کنه و مارمالاد سیب کاملا به قوام و غلظت لازم برسه.

برای اینکه مواد به اطراف نپاشه، می‌تونید در قابلمه رو بذارین. گاهی در قابلمه رو بردارین و مواد رو هم بزنید تا ته نگیره و غلظت مواد رو چک کنید (مارمالاد بعد از اینکه شکر داخل مواد کاملا حل شد باید شروع به جوشیدن کنن وگرنه مارمالاد شکرک میزنه).

توجه کنید که غلظت مارمالاد سیب بعد از خنک شدن بیشتر می‌شه.استفاده از ورق ژلاتین در این مارمالاد اختیاری است. ژلاتین باعث می‌شه مارمالاد حالت ژله‌ای داشته باشه و غلظتش بیشتر باشه اما اگه در دسترس نبود، قابل حذفه. در صورتی که از ورق ژلاتین استفاده نمی‌کنید مارمالاد رو کمی غلیظ‌تر بردارین.

مرحله هفتم: گذاشتن مارمالاد در یخچال

اجازه بدین مارمالاد سیب خنک بشه و بعد داخل ظرف مناسب بریزین و در یخچال نگهداری کنید.